Відділ освіти Великокопанівської сільської ради Херсонського району Херсонської області

СЕРГІЙ ШКАРЛЕТ: ЯКІСТЬ І ДОСТУПНІСТЬ ОСВІТИ – ГОЛОВНИЙ ПРІОРИТЕТ МОН ТА ДЕРЖСЛУЖБИ ЯКОСТІ ОСВІТИ

1 липня 2021 року Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет провів зустріч із керівництвом центрального апарату та територіальних органів Державної служби якості освіти України в областях та м. Києві. Йшлося про основні стратегічні завдання Служби у взаємодії з Міністерством освіти і науки України, співпрацю з місцевими органами влади щодо дотримання законодавства з питань освіти, функції та повноваження Служби на місцевому рівні.

«Враховуючи те, що йде процес децентралізації та створено територіальні громади, Державна служба якості освіти є запобіжником від порушень норм і стандартів, які лежать в основі освітнього процесу», – зазначив Сергій Шкарлет у зверненні до працівників Служби.

Державна служба якості освіти та її територіальні органи є джерелом об’єктивної інформації про певні тенденції, ситуації у сфері освіти, закладах, місцевих органах влади. Вона має забезпечувати якість освіти та освітньої діяльності на місцевому рівні та впливати на рішення, що є важливими для всіх учасників освітнього процесу, а також здійснювати підтримку закладів освіти, місцевих органів управління освітою та реалізовувати функції державного нагляду (контролю).

Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак, своєю чергою, запевнив у дотриманні законодавства та всебічній підтримці МОН.  «Державна служба якості освіти, її територіальні органи завжди захищатимуть законні інтереси учнів, батьків, вчителів. Але наше пріоритетне завдання – це надати Міністерству та особисто Міністру, який відповідає за освітню політику, аналітичну та достатню інформацію для прийняття управлінських рішень. Наша мета – щоб ви розуміли, що відбувається в громадах, школах, в освіті», – зауважив він. 

У  межах зустрічі Міністрові було презентовано Абетку для директора, підготовлену командою Служби, з рекомендаціями щодо внутрішньої системи забезпечення якості. До серпня 2021 року планується видати оновлені методичні рекомендації для керівників закладів освіти.

Також сторони обмінялися думками й пропозиціями щодо вдосконалення законодавства в частині імплементації та інституційного аудиту як стратегічних завдань Державної служби якості освіти та питань ліцензування. 

У І півріччі 2021 року територіальними органами Служби було проведено 137 інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти із 265, які заплановані на 2021 рік. 93 аудити (68%) проведені в очно-дистанційному форматі з використанням дистанційних технологій. За підсумками аудитів у 26 закладах загальної середньої освіти (19%) засновники вже почали виконувати надані рекомендації.

«Для більшої синергії взаємодії органів на місцях потрібна тісніша співпраця між обласними департаментами освіти і управліннями Служби як рівних партнерів. Також нам потрібно посилити залученість територіальних органів Служби до обговорення, аналізу та пошуку оптимальних сценаріїв під час ухвалення рішень Міністерством», – зауважив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Довідково. 

Державна служба якості освіти, що представлена на центральному та обласному рівні і м. Києві, налічує близько 500 осіб. Основні напрями її діяльності:

  • інституційний аудит закладів загальної середньої освіти;
  • державний нагляд (контроль) у всіх сферах освіти;
  • сертифікація педагогічний працівників (вивчення практичного досвіду педагогів);
  • моніторинг якості освіти;
  • затвердження нетипових освітніх програм закладів загальної середньої освіти;
  • аналіз діяльності місцевих органів влади щодо дотримання законодавства з питань освіти й забезпечення якості освіти на відповідній території, та надання їм відповідних висновків і рекомендацій;
  • акредитація освітньо-професійних програм закладів фахової передвищої освіти.

Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання роботи школи, під час якого незалежні експерти оцінюють освітні та управлінські процеси й дотримання закладом освіти вимог законодавства. Аудит є новою для України процедурою вивчення освітньої діяльності школи, яка прийшла на зміну державній атестації шкіл.



« повернутися до списку новин